وبلاگ جعبه مطالب

درست وقتی که شما به یک روز آرام و رلکس فکر می کنید معلممتان یک امتحان تعیین میکند چیزی که اصلا انتظارش را نداشتید.به همان اندازه که از امتحان متنفریم  ولی به ناچارآن بخشی جدانشدنی از دوران مدرسه است.همه از امتحان دادن متنفرند اما شما می توانید با تکنینک های مطالعه از ترس امتحان جلوگیری کنید.

۱-برنامه ریزی برای بعد


رئوس مطالب را مرور کنید
۱-رئوس مطالب را مرور کنید

این را بدانید که امتحاناتتان کِی خواهند بود و این تاریخ هارا در یک تقویم علامت بگذارید تا نتوانند از دست شما در روند.برنامه ریزی کنید که حداقل یک هفته جلسات را مرور کنید تا در امتحان پیشرفت کنید.به جای اینکه همه مطالب را شب امتحان بخوانید , با مرور هر درس در همان روز شما زمان مطالعه تان را افزایش میدهید.

در کلاسِ درس تمرکز داشته باشید

۲-در کلاسِ درس تمرکز داشته باشید

این نکته به نظر ساده می رسد اما در واقع زمانی که امتحان فرا می رسد فوق العاده به شما کمک میکند.خوب به معلمتان گوش دهید چرا که آنها بعضی وقت ها اشاره میکنند که چه نکاتی مهم تر هستند و یا به بعضی از کلمات و نکات بیشتر تاکید می کنند.این کلید موفقیت در امتحان است.زمانی که در کلاس چیز های زیادی یاد بگیرید دیگر نیاز نیست در هنگام مطالعه وقت زیادی را برای یاد گرفتن مطلب بگذارید.

یادداشت برداری کنید

۳-یادداشت برداری کنید

گفتنش از انجام دادنش رحت تر است اما وقتی زمان مطالعه فرا رسید این یادداشت برداری ها بسیار مفید خواهند بود.

هرچیزی را که معلمتان در تخته سیاه می نویسد یادداشت کنید.سعی کنید هرچیزی که معلم گفت ثبت کنید اما نگذارید که این یادداشت برداری ها مانع از خوب گوش دادن شما به معلم شود.

-یادداشت ایتان را روزانه بعد از کلاس مرور کنید این کار باعث تثبیت چیز هایی میشود که به تازگی یاد گرقته اید.

به درس خواندن عادت کنید

۴-به درس خواندن عادت کنید

اغلب مواقع دانش آموزان تا دقیقه آخرِ قبلِ امتحان مطاله میکنند چون مطالب را انباشته کرده بودند.به جای آن سعی کنید در هر روز زمانی را برای مطالعه کنار بگذارید, درست مثل قرار ملاقات و یا کلاس دیگری آن را برنامه ریزی کنید ممکن است به شما کمک کند تابرای ادامه این عادت  انگیزه داشته باشید.

چگونگی امتحان را از معلم خود بپرسید


۵-چگونگی امتحان را از معلم خود بپرسید

از معلمتان بپرسید که امتحان به چه شکلی خواهد بود,از چند نمره خواهد بود و با توجه به شکل امتحان بخوانید و از یادداشت های خود استفاده کنید.

۲-یک محیط مطلوب برای مطالعه ایجاد کنید

در یک اتاق تمیز ساکت ومنظم مطالعه کنید

۱-در یک اتاق تمیز ساکت ومنظم  مطالعه کنید

از هرچیزی که ممکن است باعث حواس پرتی شما شود دوری کنید.شیرچه زدن برای خواندن یک پیامک و یا چِک کردن شبکه های اجتکاعی اصلا فکر خوبی نیست.

چراغ هارا روشن کنید.

۲-چراغ هارا روشن کنید.

مطالعه در یک اتاق تاریک توصیه نمی شود.شب ها چراغ اضافه کنید ویا در روز پرده اتاقتان را بکشید.معمودر اتاق روشنی که هوای مطلوب دارد و بی سرو صدا است بهتر می شود تمرکز کزد و خواند.

تلویزیون را خاموش کنید

۳-تلویزیون را خاموش کنید

درحالی که خیلی از دانش آموزان معتقدند که قادرند چند کا را هم زمان انجام مثل درس خواندن با تلویزیون روشن و چت کردن با دوستان, اما تحقیق ها نشان می دهد که این امر برای همه صادق نیست.برای بهتر درس خواندن چیزهای حواس پرت کن را حذف کنید مثل تلویزیون و موسیقی با کلام.در غیر اینصورت مغز شما در تشخیص این که کدام چیز در اولویت است به مشکل برخورد می کند.

به این نکته پی ببرید که آیا موسیقی برای شما خوب است یا نه

۴-به این نکته پی ببرید که آیا موسیقی برای شما خوب است یا نه

تاثیر موسیقی بر حافظه در انسان ها متفاوت است.برخی تحقیقات نشان داده است که موسیقبه افرادی که اختلال بیش فعالی و کم توجهی دارند کمک میکند, اما در سایر افراد قدرت حافظه را کاهش می دهد.موسیقی کلاسیک به نظر می رسد بیشتر برای حافظه موثر باشد.شما خودتان باید بدانید که چه موقع موسیقی برایتان خوب است و چه موقع بعد.اگر شما در حین مطالعه به موسیقی گوش می دهید و لذت میبرید , مواظب باشد که این لذت بردن باعث این نشود که در درس تمرکز نکنید و برعکس به نَت های موسیقی توجه کنید.

-اگر حتما باید به موسیقی گوش کنید,آهنگِ بی کلامی پیدا کنید که با مطالعه شما تداخل نداشته باشد.

-به صداهای پس زمینه ,مثل صدای های طبیعت گوش کنید تا مغزتان فعال شود و صدای دیگری مزاحمش نشود .به طور معمول همیشه صداهای طبیعی ای در دسترس هستند.

-گوش کردن به موزارت یا موسیقی کلاسیک شما را باهوش تر نمی کند ولی باعث می شود مغز شما گیرا تر شود و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۱
کیمیا ایقانی

نظرات  (۱)

کتاب خوب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی